
Egy mobil alkalmazás vagy web-alapú szolgáltatás használata során a felhasználók gyakran szembesülnek azzal a frusztráló élménnyel, hogy egy gomb megnyomása vagy űrlap elküldése után nem kapnak megfelelő, értelmezhető visszajelzést. Előfordulhat az is, hogy semmilyen visszajelzés sem érkezik, máskor pedig a kapott információ zavaros vagy nem egyértelmű, ami bizonytalanságot, negatív felhasználói élményt okoz. Eközben a háttérben IT üzemeltetők folyamatosan azon dolgoznak, hogy a szolgáltatások zavartalanul működjenek, és a felhasználók problémamentesen elérjék azokat.
Az üzemeltetők nap mint nap riasztások tömegével szembesülnek, amelyek mindegyike más-más hatással lehet a felhasználó élményre. Állandó kihívást jelent számukra annak eldöntése, hogy melyek azok az incidensek, amelyek azonnali beavatkozást igényelnek, előfordult-e már hasonló hiba, és mi lehet a leggyorsabb, leghatékonyabb megoldás.
A fenti problémák megoldására, és az IT üzemeltetők munkájának támogatásának érdekében, az Infokommunikációs és Információtechnológiai Nemzeti Laboratórium (InfoLab) projekt keretén belül bevezetésre került a DONNA digitális asszisztens. A DONNA célja, hogy támogassa az IT üzemeltetőket az incidensek gyors felmérésében, az incidens elhárításukhoz szükséges releváns tudásanyagok elérésében, valamint azonnal végrehajtható megoldási javaslatok biztosításában. Ezáltal jelentősen csökkenthető a hibaelhárítás ideje, és javítható a szolgáltatások rendelkezésre állása.
A program részletei és egy példa a digitális asszisztens által megoldott problémára itt található.